צרו עמנו קשר ונשוב אליכם בהקדם.

 

 טלפון: 054-5809323 , מייל: mercazpsy@gmail.com​​​    

  

תמר פתחיה - ממונה ארצית, רווחה וקהילה, אגף חינוך ילדים ונוער בסיכון,

משרד החינוך.

כבר בכניסה לכרכור יכולתי להבחין באופי דמוגרפי שונה לחלוטין. בתים נמוכים שאינם מתיימרים להתנשא השמימה ולהעיד על נוכחותם. אלא תחושה של צניעות, קרבה לאדמה, ומחוברות אמיתית לטבע הבראשיתי.

את הסדנא שערכה כחמש שעות העבירו המטפלים באמנות, במוסיקה ובשיטת ה"אקומי". כפי שציינתי הסדנאות היו רק טעימות מכל התחומים, וכל אחת מהן השאירה את חותמה בי. 

בסופו של היום לאחר שחווינו כל אחד בדרכו משלל החוויות, פנה מנהל המרכז לחברים וביקש שכל מי שרוצה לשתף במשהו אכן ישתף. מתוך 25 משתתפים היה רוב למורות  (רק הן היו מוכנות לשתף כל כך מהר). האמירות היו "אני מורה לחינוך מיוחד ולאחרונה חוויתי פחד שאינני יכולה עוד להגן על תלמידיי. חשתי שאני זקוקה לכלים אחרים, ועכשיו אני מרגישה שיש לי עם מה לחזור לכיתה". אחרת סיפרה שהיא מלמדת ביולוגיה בכיתות אומץ, ומאחר והיא נדרשת להמציא שיטות עבודה שיגרמו לילדים להיות מרוכזים ומאותגרים היא משתמשת גם בטכניקות שאת חלקן חווינו בסדנא, ולכן היא באה כדי ללמוד ולהעשיר את עצמה למען התמודדות טובה יותר עם תלמידיה ועוד כהנה וכהנה דוגמאות שעלו בשיחה. 

בדרכי חזרה הביתה הייתה לי הזדמנות לעבד את חוויות היום כולו, ומלבד ההתנסות עצמה אני יכולה לומר כי ריגשה ושמחה אותי העובדה שמורים ומורות מחפשים דרכים נוספות כדי להעשיר את עצמם אך בעיקר כדי להעניק לתלמידיהם איכות הוראה טובה יותר.

רכזת מל"א, רויטל המרמן 

" כשיצאנו מכותלי ביה"ס התבוננתי בתלמידים בנקודת מבט אחרת. הם הגיעו לחורשה וחיפשו  יחד מקום שמתאים לכל חברי הקבוצה ונבחנה עבודות הצוות. כמו כן הנערים למדו לקבל אחד את השני ולהשמיע את קולם  הפנימי לכל הנוכחים. כן ירבו פעילויות כאלה  לרכישת מיומנויות (עבודת צוות, ניהול זמן) וערכים, כגון: כבוד ועזרה הדדית שישרתו את התלמידים במסגרת ביה"ס ומחוצה לה".

יועצת בית ספר בירכא שהשתתף בתכנית:

.תלמיד שהיה מאוד בעייתי ומנותק, היום הוא תלמיד מוביל ומנהיג חיובי

הוא תורם לקבוצה ולקשר עם החברים. תלמידים אחרים ששתקו ולא יכלו להתבטא היום הם פתוחים ומשתפים הרבה יותר

.אחד האבות אמר לי שהוא רואה את השינוי בתוך הבית- ההשפעה עמוקה ומתרחבת.

גם אני עברתי תהליך ונפתחו לי עולמות חדשים ואני חושבת על לימודים והתפתחות

נפתח לי הראש – אפשר לעבוד בעוד מרחבים, לא רק בכיתה, אפשר לצאת החוצה

.אין כמו המקצועיות של עידו, המנחה, עושה עבודת קודש

.תלמידים מתלהבים ומצפים למפגשים , מקווים שהתוכנית תמשיך גם בשנה הבאה

מורה בתיכון שהשתתף בתכנית:

התהליך מוליד שינוי בתלמידים, שיפור הביטחון העצמי ושינוי במעמד החברתי.

זה פשוט מדהים לראות איך הם נפתחים , מאמינים בעצמם יותר.

התקשורת ביניהם משתנה, יותר נעימה.

רואים את העבודה שנעשתה.

מנהל חטיבת ביניים שהשתתפה בתכנית:

התכנית משפיעה מאוד על התלמידים. אבא אחד סיפר לי שהבן שלו ממש 

עבר שינוי, הוא מרגיש את זה בהתנהגות שלו בבית, בתקשורת עם החברים.

משתף בעולמו האישי, שמח יותר , מרשה לעצמו להנהיג ולהוביל.

דברים מאוד מרגשים קורים מאז התחלת התכנית.

 מצפים להמשך.

מורה בית ספר באבו סנאן על המסע למדבר:

אין מילים, חוויה בילתי נשכחת. צוות מהמם. כולנו - גם הילדים וגם הצוות מודים לכם על כל רגע שהיה, חוויה  בילתי נשכחת. תודה.